EIS to teraz Sealogy

Zgłoszenie szkody

Jeśli jesteś ubezpieczony w naszej firmie, postępuj zgodnie z poniższymi wskazówkami.

Ogólne informacje: Prosimy o kontaktowanie się z nami proaktywnie, tak szybko jak to możliwe, dostarczając jak najwięcej informacji. Dzięki temu będziemy w stanie szybko i bezproblemowo podjąć decyzje dotyczące postępowania ze szkodą, minimalizacji strat oraz wypłaty odszkodowania.

Infolinia zgłoszeń szkód Sealogy: +48 22 245 43 00 oraz +49 (0)30 214082-20

W pilnych lub ważnych przypadkach możesz skontaktować się z naszym zespołem zarządzającym szkodami 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

Zgłoszenie roszczenia z tytułu odpowiedzialności cywilnej wobec osób trzecich

Jeśli doszło do szkody z tytułu odpowiedzialności cywilnej osób trzecich, postępuj zgodnie z poniższymi wskazówkami:

  • Nie uznawaj żadnych roszczeń ze strony poszkodowanych.
  • Zawsze odsyłaj ich do swojego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej. Jeśli otrzymasz nakaz zapłaty lub decyzję administracyjną dotyczącą odszkodowania, złóż sprzeciw lub odpowiednie środki prawne w wyznaczonym terminie.
  • Uwaga: Jeżeli rażąco zaniedbasz te obowiązki, może to skutkować zmniejszeniem świadczeń ubezpieczeniowych (aż do całkowitej redukcji) w zależności od stopnia twojej winy. Redukcja nie nastąpi, jeśli udowodnisz, że obowiązki nie zostały naruszone w wyniku rażącego niedbalstwa.

    Prześlij do nas jak najszybciej następujące informacje:

  • Miejsce, gdzie doszło do szkody
  • Kopię licencji skippera
  • Raport szkody z dokumentacją zdjęciową (cyfrową)
  • Dane kontaktowe, korespondencję i ewentualne roszczenia ze strony poszkodowanego, jeśli są dostępne
  • W przypadku pożaru, wybuchu lub wypadku – zgłoszenie do władz portowych i/lub policji
  • W przypadku wypadku morskiego: dziennik pokładowy oraz mapa nawigacyjna z zaznaczoną trasą wszystkich pojazdów/osób zaangażowanych w wypadek i miejsce wypadku
  • W przypadku czarteru: umowa czarterowa z warunkami oraz protokoły zdania i odbioru
Ogólny formularz zgłoszeniowy

Zgłoszenie szkody kadłuba i maszyn

Jeśli doszło do uszkodzenia kadłuba i maszyn, postępuj zgodnie z poniższymi wskazówkami:

  • Natychmiast podejmij działania zmierzające do minimalizacji szkód
  • W przypadku kradzieży lub przestępstw popełnionych przez osoby trzecie, zgłoś to natychmiast na najbliższym posterunku policji i złóż zawiadomienie o przestępstwie
  • W przypadku szacowanej szkody na kwotę 2 500 EUR lub wyższą, zgłoś wstępnie telefonicznie
  • Zrób zdjęcia (cała łódź z nazwą oraz uszkodzony obszar, szczegółowe zdjęcia uszkodzeń z widoczną skalą)
  • Sporządź raport wypadku, uwzględniając szkice, podpisane przez wszystkie zaangażowane strony, jeśli to możliwe
  • Zgłoś szkodę na piśmie jak najszybciej, korzystając z poniższego formularza zgłoszeniowego

Ważne: Naprawa szkody może być przeprowadzona tylko po zatwierdzeniu przez ubezpieczyciela.

Formularz zgłoszeniowy

Zgłoszenie roszczenia z tytułu wypadku osobistego

W przypadku wypadku osobistego postępuj zgodnie z poniższymi wskazówkami:

  • Jeśli potrzebujesz pomocy medycznej, udaj się do szpitala lub skontaktuj się z pogotowiem
  • Udokumentuj wypadek i jego skutki przez lekarza (raport medyczny)
  • Skontaktuj się z nami telefonicznie, jeśli to możliwe, z wyprzedzeniem
  • Zrób zdjęcia miejsca wypadku i jego skutków
  • Prześlij nam listę załogi i dane wszystkich osób na pokładzie
  • Sporządź raport z wypadku, w tym szkice, i podpisz go wraz ze wszystkimi zaangażowanymi stronami, jeśli to możliwe
  • Zgłoś szkodę na piśmie jak najszybciej, korzystając z poniższego formularza zgłoszeniowego
Ogólny formularz zgłoszeniowy

Zgłoszenie roszczenia z tytułu odpowiedzialności skippera lub odpowiedzialności zawodowej

W przypadku roszczenia z tytułu ubezpieczenia odpowiedzialności skippera lub odpowiedzialności zawodowej skippera postępuj zgodnie z poniższymi wskazówkami:

  • Nie składaj żadnych oświadczeń ani deklaracji wobec poszkodowanego
  • Sporządź raport szczegółowo opisujący szkodę i wykonaj zdjęcia uszkodzeń
  • Zgłoś szkodę jak najszybciej (nie później niż w ciągu tygodnia), korzystając z poniższego formularza zgłoszeniowego
  • Prześlij nam następujące dokumenty cyfrowo jak najszybciej po zgłoszeniu szkody:
  • Kopię prawa jazdy
  • Jeśli dostępne: oświadczenia świadków
  • Kopię korespondencji dotyczącej zgłoszonych roszczeń
  • Dane kontaktowe poszkodowanego, w tym numer telefonu, adres e-mail i adres zamieszkania
  • Zdjęcia i szkice uszkodzeń (maksymalny rozmiar wiadomości e-mail: 5 MB)
  • Raport wypadkowy od odpowiednich władz
Formularz zgłoszeniowy odpowiedzialności skippera

Zgłoszenie roszczenia z tytułu ubezpieczenia kaucji czarterowej

W przypadku szkody związanej z ubezpieczeniem kaucji czarterowej postępuj zgodnie z poniższymi wskazówkami:

  • Zgłoś szkodę jak najszybciej (w ciągu 2 dni roboczych), korzystając z poniższego formularza zgłoszeniowego
  • Zrób zdjęcia (cała łódź z nazwą oraz uszkodzony obszar, szczegółowe zdjęcia uszkodzeń z widoczną skalą)
  • Sporządź raport wypadku, w tym szkice, podpisane przez wszystkie zaangażowane strony, jeśli to możliwe

    Prześlij nam jak najszybciej (w ciągu 14 dni) następujące dokumenty po zgłoszeniu szkody:

  • Kopię licencji skippera
  • Umowę czarterową, w tym informacje o wysokości kaucji
  • Pisemne potwierdzenie potrącenia kaucji
  • Adres bazy czarterowej, w tym numer telefonu i adres e-mail
  • Zdjęcia szkody (maksymalny rozmiar wiadomości e-mail: 5 MB)
  • Protokoły zdania i odbioru
  • W przypadku uszkodzeń spowodowanych burzą: dowód siły wiatru
  • W przypadku kradzieży: raport policyjny
  • Faktury za koszty naprawy lub wymiany
Formularz zgłoszeniowy kaucji czarterowej

Całodobowa infolinia zgłoszeniowa

Aby zgłosić szkodę, zadzwoń na następujący numer telefonu: +48 22 245 43 00 oraz +49 (0)30 214082-20

W pilnych przypadkach nasz zespół zarządzania szkodami jest dostępny 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu.